Copywriting en SEO
Een website met een schitterend ontwerp is natuurlijk een lege doos. Hoe mooi de website ook gemaakt is, ze heeft een functie te vervullen en die functie kan niet vervuld raken zonder goede copywriting en SEO. Die twee zijn heel nauw met elkaar vervlochten, althans op goede websites.
Doordacht ...
“We halen je de woorden uit de mond. We brengen naar buiten wat er echt leeft en wat moet geschreven worden om je doelgroep te bereiken. Zwaar onderschat en een stiel apart. Iedereen krijgt tekst & beeld online, maar niet iedereen vindt net die 'juiste' woorden en dat 'juiste' beeld. Wij verkopen geen schrijftijd of aantal tekens, maar wel een meedenker en verwoorder binnen een strategisch- en marketingkader. Dure woorden om gewoon te zeggen: doordacht." _Arne
Er bestaan twee soorten copywriting. Ten eerste heb je verhalende copywriting, waar de schrijver probeert een zo aantrekkelijk mogelijk verhaal te vertellen. Storytelling is enorm belangrijk, omdat mensen niet per se kopen wat je doet, maar waarom je het doet (Simon Sinek). Iedereen heeft wel bedrijven, waarvan hij/zij koopt, omdat je het verhaal achter het bedrijf kent. Verhalende copywriting schrijft voor het grote publiek. De andere vorm, technische copywriting, schrijft maar voor één specifieke lezer. Google. Google is baas! De crawlers van Google lezen, in tegenstelling tot de doorsnee menselijke bezoeker op je website, de volledige website en elk stukje tekst dat erop staat. Daarom is het belangrijk dat wàt je doet, ook zo duidelijk mogelijk beschreven staat en je er zo voor zorgt dat Google je beloont voor je duidelijkheid met een interessantere plaats in de zoekresultaten.
Zelf hameren we erop om deze twee manieren van copywriting telkens volledig te versmelten met elkaar. We schrijven een aantrekkelijk verhaal, dat fijn is om te lezen en houden Google altijd in ons voor-, achter- & zijhoofd.
& hoe doen we dat dan bij Mark & Think?
Ons copywriting-team bestaat uit Cédric en Mitch, geleid en technisch begeleid door Arne.
We bieden drie manieren aan waarop teksten jouw website naar een hoger niveau tillen. De eerste manier geeft jou het meeste werk, want daarin schrijf je de teksten volledig zelf en zorgen wij alleen voor taalcorrectie. Bij de tweede manier geef je ons iets meer de teugels. Jij schrijft wel stukken tekst, maar wij nemen hem daarna over in regie, doen uiteraard aan taalcorrectie, maar belangrijk nog, schrijven op een technische manier waardoor de SEO van jouw website veel hoger zal scoren. De laatste manier is de manier die jou volledig zal ontzorgen. We luisteren naar jouw verhaal aan de hand van gerichte vragen en opzoekingswerk. Daarna gaat het team aan de slag om dat hart en de ziel te leggen in de teksten van jouw (online) communicatie. Die teksten zijn uiteraard vakwerk, zowel op technisch als op verhalend vlak.
Mark & Think heeft als ervaring en visie dat het bijzonder waardevol is om een externe persoon over jouw onderneming te laten schrijven. Het oog van een buitenstaander brengt vaak zaken aan, waaraan je zelf niet had gedacht of die voor jou als vanzelfsprekend zijn, maar dat niet zijn voor jouw klanten. Dat is trouwens hoe Arne en Cédric elkaar hebben gevonden, waar Cédric destijds de teksten voor de ondernemingen van Arne kwam schrijven. Hun visies kwamen toen zo goed overeen dat de samenwerking er eigenlijk natuurlijk uit voortvloeide.
- - -
Ontmoet onze copywriters
Mitch Goos, Cedric Leppens en Arne Dondeyne