Wij denken hoe langer hoe minder in hokjes. Het gaat er niet meer over om een website te hebben of een visitekaart, flyer of Google Ads-campagne. Maar het gaat er over hoe je je bedrijf, met alle mogelijke tools, naar buiten brengt op basis van je doel(groep).
Hoe ga je precies voorbij je concurrent en collega's? Hoe profileer je je? Hoe word je online gevonden? Hoe verdeel je je beschikbaar marketingbudget zo optimaal mogelijk over alle online & offline mogelijkheden? Maatwerk.
Of jouw bedrijf nu al een gevestigde waarde is in haar sector, nog opkomend is, grote veranderingen moet ondergaan of nog maar alleen in de conceptuele fase zit, Mark & Think kan haar diensten leveren aan elk van jullie. Dat geeft ons het nodige vertrouwen om naar een potentiële klant te gaan.
We werken op maat van jouw bedrijf, budget en de fase waarin jij zit. Niet iedereen heeft dezelfde behoeften en daar houden we van. Zo zijn onze dagen ook steeds anders!
Mark & Think staat je bij met raad en daad. Dat is een gemakkelijk spreekwoord om te gebruiken, maar moeilijker om in de praktijk te brengen. We willen de ontzorger en allesweter voor je zijn zonder pretentieus te worden. Want luisteren, dat is de basis van elk project.
Eerste fase: Raad
Zolang er koffie is, zijn wij gelukkig. In een eerste verkennend gesprek ben jij de kapitein. Jij leidt ons langs jouw verhaal en jouw mensen, doorheen jouw wensen, noden en eventuele angsten. Wij luisteren en gaan aan de slag met jouw input om een doordacht voorstel te brengen.
Tijdens de bespreking van dat voorstel geven we je tips, delen we onze expertise en komen we samen tot een aanpak die voor jou past.
Tweede fase: Daad
Eens de krijtlijnen zijn getekend van wat jij precies nodig hebt om jouw zaak optimaal te laten draaien, kunnen wij aan de slag. Ook in deze fase, afhankelijk van het bedrijf dat je bent, staan we je bij met onze expertise.
De zaken die we voor jouw bedrijf kunnen betekenen staan hieronder.
Onder onze starters tellen we niet alleen de jonge, beginnende ondernemers. Dit zijn ook de ondernemers die al (veel) ondernemersjaren achter de rug hebben en iets helemaal anders willen doen. Het is niet vernieuwen of rebranden, maar écht opnieuw beginnen.
Die verscheidenheid binnen onze groep “starters” maakt dat we werken met een heel aantal verschillende insteken. We zoeken samen naar het beste rendement voor het beschikbare (marketing)budget. Een balansoefening van prioriteiten, mogelijkheden en budgettaire opportuniteiten of beperkingen.
Welke beslissingen we nemen, hangt volledig af van de ambities die je hebt met jouw bedrijf, of je reeds een eigen netwerk hebt of dat nog moet aanleggen, of je al dan niet online je producten wil verkopen en hoe jij zelf het groeitraject van jouw bedrijf ziet.
We denken en tekenen samen een langetermijnstrategie uit en nemen beslissingen in het kader van je branding, de marketing en de gehele digitale aanwezigheid.
Mark & Think speelt voor elk bedrijf een rol. Zowel de eenmanszaak als vennootschap of VZW als KMO vindt de weg naar ons bedrijf. We nemen je bij de hand als dat nodig is en laten jouw bedrijf een doorstart maken, ongeacht of je al jaren ervaring hebt of nog van nul moet beginnen. Het liefst werken we vanuit het totale marketingbudget aan budgetbeheer en -verdeling. Iedereen wil immers zo doelgericht, efficiënt en best mogelijk onder de aandacht komen van potentiële klanten.
Wanneer je al een paar jaar bezig bent of al vele jaren bezig bent, kan het zijn dat je uitgekeken bent op het design van je website, je huisstijl of je logo. Dan is Mark & Think er, opnieuw met raad en daad, om jouw merk te rebranden of een andere frisse wind door je "bedrijfshouden" te laten waaien. Heel vaak gaat het dan om een hele nieuwe website, maar we ontwerpen eveneens een nieuw logo, een nieuwe huisstijl, schrijven volledig nieuwe teksten … daarnaast heb je ook de mogelijkheid om de markt breder te bekijken, extra producten aanbieden of via andere kanalen bestaande producten aanbieden.
Wanneer je goed draait, maar denkt nog beter te kunnen, kan je jouw marketingbudgetten optrekken en inzetten op versterking & groei. Dat doe je in de versterkingsfase van je bedrijf, waar je iets bestaand houdt, maar daarbovenop extra zaken wil doen.
Een klantenportaal bouwen, meer (of alle) producten online zetten en/of andere vormen van reclame aanspreken. Ook automatisatie, introductie van een CRM-tool, een marketingcampagne, het gebruik van reclamefilmpjes, … zijn voorbeelden van de zaken die Mark & Think voor jou kan betekenen in de versterkingsfase.