Google is een bedrijf en ieder bedrijf wilt haar klanten een optimale ervaring brengen. Voor zoekmachine Google is dat zoveel als: ervoor zorgen dat de surfer zo snel als mogelijk relevante informatie kan vinden voor zijn of haar zoekopdracht.
Het is onze taak om de websites in ons beheer te schrijven (copywriting), technisch te programmeren en te optimaliseren (SEO), zodat ze relevant zijn voor het idee, het merk of het product van jouw bedrijf. Eigenlijk overtuigen we Google dat jouw website een plekje verdient tussen de eerste zoekresultaten.
We hebben met verschillende van onze websites al vaker schitterende resultaten gehaald. De grootste eer is wellicht de 'Google Samenvattingen' halen. Op 16 januari 2021 was het weer zo ver. Na amper 3 weken online haalden we voor één van onze klanten de topranking voor de longtail zoekterm 'Schoonmaak na (zelf)moord'.
SEO is een kunst en ik noem mezelf geen expert of specialist. Niemand is dat, volgens mij. Het algoritme van bijvoorbeeld Google is wellicht nooit 100% te doorgronden. Toch zijn er 1001 handvaten die we hanteren.
SEO is een werkwoord voor ons en vraagt op geregelde tijdstippen inspanningen van ons team. We herprogrammeren onderdelen en schrijven of herschrijven webpagina's. De werkdag start met een view op ons SEO-dashbord (bijvoorbeeld Google Search Console). Op dagbasis bekijken we hoe onze nieuwe klanten scoren op de relevante zoekwoorden voor hun product, merk of bedrijf. Daarnaast doen we geregeld ook een check-up van alle andere websites in onze portefeuille.
SEO is de CEO van de website, maar ssst ... niemand mag het weten.