De letterlijke storm mag dan gaan liggen zijn na vorige maand, maar de figuurlijke storm gaat in maart huishouden hier op “den bureau”. Klagen we? Helemaal niet. We groeien in wat we het allerliefst doen.
We voelen tijdens de vele meetings meer en meer dat we het doelpubliek bereiken dat we zo graag ontzorgen. Dat is geen gemakkelijke oefening, want dat is een werk van lange adem en kost tijd en moeite. Het is trouwens een oefening die we ook met elke klant van ons doen: op zoek gaan naar het juiste doelpubliek, de doelgroep vinden die je wil bereiken. Toen we half 2021 begonnen met de rebranding van Mark & Think zat dat “volledige plaatje” altijd al bij ons in het hoofd. We zochten dan naar woorden, insteken en triggers om de personen, merken en ondernemingen aan te spreken die we op onze volle kracht kunnen helpen.
Genoeg blabla, tijd voor boem boem! Maart ziet en zag er alvast veelbelovend uit. We trapten de maand af met een kick-off (woordspelingen te over hier, hoor!). We gingen een dag naar Gent om met de medewerkers van Codefever VZW en ftrprf.be aan de slag te gaan rond marketing. In die kick-off gaven we een theoretische en praktische uiteenzetting die om en bij de 8 uur heeft geduurd. Laat ons vertellen over marketingstrategie, SEO, contentplanning, branding, social media, etc. en we zijn niet stil te houden. Soit, het heeft even geduurd, maar het was echt recht in onze winkel. We hadden ook twee notulisten mee wiens taak het was om de hele dag alle noden, hulpvragen en feedback te noteren. De volgende stap? Het volledige marketingplan uitwerken, prioriteiten zetten op korte termijn om quick wins te genereren en zorgen voor een gestructureerde aanpak op lange termijn. Een (inter)nationale uitdaging, maar wel eentje waarin we onze jarenlange ervaring ten volle kunnen benutten.
Herinner je je smartcube.be nog? De twee powervrouwen die tussen Rijkevorsel en Hoogstraten een opslagplaats uitbaten. Awel, dat plan is nu écht gelanceerd. We herschrijven hun website, maakten hun prijssysteem duidelijker en transparanter en organiseerden een volledige dag fotoshoot waar we vele tientallen ondernemers en huurders van zulke opslagunits op de lens hebben vastgelegd en we zijn er nog lang niet klaar. De plannen met smartcube.be zijn groot. Groot Hoogstraten en omstreken gaan er nog van horen!
Handen in het haar? Neenee, hoofd in de wolken. Gert van Haarbazaar Deluxe heeft dan (weinig) haar op zijn hoofd, maar zijn hoofd zit volledig in de wolken. Zijn website kwam deze maand online en het is een regelrechte parel, met Gert zelf in een echte glansrol. Meer dan terecht. Ook voor de zaak in Minderhout werken we intussen verder aan een nieuwe stek.
Paul Van Opstal (u kent hem vast en zeker, van de bakkerijen Van Opstal - Van Boxel) zag in ons de perfecte partner om het (digitaal) verhaal rond zijn nieuwe project ‘Koken en Bakken’ te schrijven. We zorgen voor een sterk verhaal, de webshop, de socials, … kortom: zijn concept was al schitterend, maar wij zetten het nog wat extra kracht bij.
De eerste pitch met de directeurs van het Seminarie is achter de rug. We stapten buiten met 100% goedkeuring op onze plannen en we zijn alvast aan de slag met de eerste ideeën op volle (zonne)energie om de drie websites uit te werken voor een eerste previewfase. De lancering wordt in september 2022 verwacht. Het nieuwe schooljaar start daar alvast met een digitaal kanonschot.
Maatschappelijk dragen we ook in maart ons steentje bij en scharen we ons opnieuw achter een bijzonder project rond o.a. kansarmoede. We werden benaderd voor het project ‘omarmen’ in Turnhout en werden er meteen warm van. De website wordt een databank met hulporganisaties waar iedere organisatie hun eigen pagina kan beheren. We laten ondernemers en particulieren kennismaken met de projecten en geven aan hoe ze kunnen helpen of doneren.
Voor Evelien van Hanami breken er erg spannende weken aan. Op dit moment zijn we met man en macht haar webshop aan het vullen met honderden producten en op 21 maart is haar grote dag. Samen met de lente laat Evelien haar zaak ontluiken met een nieuwe branding van haar zaak, een nieuwe webshop en een totaal nieuw concept. Wij zorgen voor het digitaal verhaal, Evelien, heel veel succes met de opening deze maand!
De wijnstokken komen uit hun winterslaap en het webverhaal van Bart en Sandie krijgt steeds meer vorm. Het is voor hen een droom die werkelijkheid wordt, dus we vinden het een voorrecht om hieraan mee te kunnen helpen. Het vakantiehuis dat ze zullen verhuren vlakbij hun eigen wijngaard is een echte parel en hun website zal dat ook worden.
Kristel van Pure-K zit ook op hete kolen, want op 1 april komt zij naar buiten met haar Pure-K-concept in Vosselaar. Totale relaxatie en de juiste behandelingen voor het hele lichaam. Benieuwd? Terecht. Wij ook!
In diezelfde periode komt ook de nieuwe website van het ASO Spijker in Hoogstraten online. Een mooie stek, waarmee de school hun toekomstige leerlingen duidelijk wil informeren over waar ze als school voor staan, welke richtingen je er kan volgen en ze kozen hier voor een intuïtief en clean design. Voor het Kinderdagverblijf zijn er volop gesprekken aan de gang om hun website in een nieuw jasje te steken. Jaren geleden werd de huidige website ontworpen, maar in de afgelopen jaren veranderde er heel veel en willen we het platform aanpassen met de nieuwste technologieën.
Als het kan, worden we nog warmer van het nieuwe project voor een klant in de Kolonie van Wortel. We willen het nog even onder de radar houden, maar geloof ons vrij, door dit concept worden onze creatieve geesten uitgedaagd en we hebben niet liever! Eind maart starten we de productie op van de website en de zijprojecten. Stay tuned, want “amai”!
Tot slot, maar zeker niet allerminst, verwelkomen we Yonie, onze vierde stagiaire! Je bent aan het einde gekomen van deze tekst, waardoor je zal beamen dat we zeker zijn dat ze haar werk zal hebben. Als we er wat slapeloos uitzien, dan zijn we slapeloos. Een koffietje aanbieden mag dan altijd natuurlijk! De projecten zijn zalig en de meetings interessant, dat is al cafeïne op zich voor ons, maar de echte koffie kan toch niet ontbreken.
We dwalen af. Op naar april!