Het is 22u48, Arne op zijn sokken voor zijn laptop, Cédric in jogging aan het ijsberen door den bureau. We kunnen niet slapen, want een idee boost onze avond energie. “Schat, ik ga slapen. Doe je de deur op slot?” stuurt Melissa. “Ja, ik kom zo hoor!”. Een uur later staan we nog half bibberend van de kou te palaveren en brainstormen aan de auto van Cé.
*Ping* …
neen, niet de wekker. Maar een bericht van Mathias op wat we ‘s nachts als samenvatting van de avond naar hem hadden doorgestuurd. Goedemorgen! Yet another day in Mark & Think-idise.
Het is 12u37 ‘s middags: middagpauze. Eten we brood of whatsapp berichten? De brainstorm en ideeën waterval (ja voor ons mag het, “marketing is een waterval … een waterval …” worden, K3) blijft onophoudelijk aan de gang. De twee momenten hebben fysiek weinig met elkaar gemeen, want ze spelen zich af op twee volledig andere locaties. Intrinsiek daarentegen, zijn ze exact hetzelfde en belichamen ze helemaal de gedeelde en gedreven drive van het team van Mark & Think. Van creativiteit, van wil en van de job doordrongen. Before, between and after 9 tot 5.
Wil dat zeggen dat we nooit eens de riem eraf laten? Zeker niet. Zaterdag nog, zaten we aan den bureau met zijn vijven te barbecueën met een lekker stuk buikspek, een goede wijn (of twee) en heel wat goede moppen (althans, dat vind ik, want de meeste kwamen van mij!).
Als je ons leert kennen, dan weet je exact wat we bedoelen met ‘huiselijk professioneel’. We zijn er gewoon voortdurend mee bezig, zoals tijdens lunchpauzes, ‘s avonds en ‘s nachts ook. Dat is wie we zijn. We gaan mee met onze botten in de modder staan, onze bureau ad hoc verhuizen naar de B&B die we online zetten, we gaan ‘s avonds naar onze klanten om een nieuw design te laten zien, we rijden met een pak friet in de hand en na een lange werkdag naar Hansbeke voor een nieuw internationaal project, we …
We leven ons in in jouw bedrijf. Al onze content, al onze designs, alles wat we doen ijken we op de cultuur die in jouw bedrijf leeft. En we tellen geen uren, want dan zouden we onze eigen grootste vijand worden. Creativiteit kan je niet opzetten, net zoals je het niet kan afzetten. Van dat laatste kunnen wij meespreken en daarom kiezen we ervoor om altijd te denken. Zij het via een brainstorming, een whatsapp-conversatie of een ingesproken bericht van 45 minuten naar Cédric terwijl Arne onderweg is naar zijn familie in Limburg (“Sorry, Cé…”).
Een jogging, sokken, samen de kerstboom afbreken, de barbecue aansteken tijdens het werk, uren whatsappen …
Kijk:
dit is wat we doen en wie we zijn.
Huiselijk professioneel.
Tot binnenkort! ;-)