Smartcube

Dit is een case die mij persoonlijk erg nauw aan het hart ligt, maar ik ben een professioneel copywriter, dus ik zal proberen om de feiten zo objectief mogelijk te beschrijven. Alhoewel, ik ben geen journalist… dus als mijn liefde voor het bedrijf of de twee dames die we mogen ondersteunen, door komt schemeren, pech!

AAN’T WERK …

Op een warme zomerdag vertelde Arne verhalen over zijn werk & klanten aan mij, zijn copywriter, zodat ik ze kon neerpennen. Ik kan alvast zeggen dat ik met plezier heb geluisterd, omdat Arne met zoveel enthousiasme vertelt over zijn klanten. Soms had ik de indruk dat hij eerder vertelde over zijn vrienden dan over zijn klanten.
_Cédric

Enthousiasme

Toen Arne me belde over Smartcube, wist ik aanvankelijk niet goed wat ik moest denken. Ik kwam van heel ver, want had nog niet meteen het juiste idee over de opbergruimtes. Een uur later belde ik hem terug en was mijn enthousiasme niet meer te houden. Arne had het verwacht, want hij had 2 jaar eerder hetzelfde gevoel doorgemaakt. Bij hun opstart, 2 jaar voordien, had Arne al een paar keer contact gehad met An over de mogelijkheden rond de website. Uiteindelijk werd de website gemaakt door iemand anders en, daar zijn we ook eerlijk in, is het een fijne website om naar te kijken! Niettegenstaande voelde Arne toen al, na de meetings, het potentieel dat ik ook voelde en daarom hield hij contact met An en Smartcube. Iets in hem zei dat er uit dat partnership in de toekomst nog mooie zaken konden voortvloeien.

Facetime

In twee jaar is er ook veel gebeurd binnen wat vandaag Mark & Think is, want het gaat niet meer alleen om websites maken. Het is zò veel meer dan dat en we zijn er om heel die creatieve marketing te voeren. Mede dankzij die veranderingen, kreeg Arne een verzoek tot Facetime van een onbekende. Een zekere Stephanie aan de andere kant van de lijn, die al snel haar partner in crime (want zo mogen we het noemen, hè, dames?) liet zien. Arne herkende haar meteen: An! Het gesprek duurde maar een minuut, maar Arne was overtuigd: dit was een project dat we absoluut wilde doen met het creatieve team van Mark & Think. Het doel van de samenwerking; de visibiliteit van Smartcube verhogen. “Waar het hart van vol is, daar stroomt de mond van over.” Een uitspraak die we hier elke dag leven. Bij Smartcube was het nog duidelijker, want ook aan de eettafel kon Arne er niet over ophouden. Vraag maar aan Melissa!

Vrijheid

Het creatieve team trok vervolgens met vier koppen naar de eerste meeting. Die vier koppen waren Arne, Cédric, Anthe en Ayla. Anthe en Ayla, deel van het team stagiaires, kwamen hun eerste dag mee proefdraaien. Meteen een stevige dag, want we hebben een hele dag meetings gevoerd. Die meeting met Smartcube, daar kwamen we vol energie buiten. De dualiteit tussen hen en Mark & Think was bijna fysiek voelbaar en tijdens de autorit die volgde op de meeting ging de ideeënmolen al aardig aan de slag. Vervolgens maakten we ons voorstel op voor Smartcube met het creatieve kernteam voor het project, zijnde Arne, Cédric & Mathias. Belangrijk daar was onze prijszetting, want we zijn geen team dat uren wil turven, telefoongesprekken bijhoudt of letters telt. Nee, dat is niet wie we zijn of willen zijn. Daarbij, als we onze uren zouden turven, dan zouden die facturen nogal de pan uit swingen. We kozen er daarom voor om een projectprijs af te spreken, omdat we niet wilden beknot worden door het aantal uur. Dat geeft ons de vrijheid om op elk moment verder te kunnen werken, zonder te denken aan de factuur.

Voorsprong nemen door seo

Zoals ik eerder al zei, gaat het niet meer enkel om een website online zetten. Nee, je zet je volledige verhaal digitaal (en in de buitenwereld). Dat is, meer dan ooit, belangrijk binnen marketing. Het is storytelling, het is sociale media, het is offline- én online marketing, het is SEO, het is de juiste huisstijl om dat verhaal te ondersteunen. Het is alles. Met dat alles gingen we aan de slag en de uitkomst van die maandagavondmeeting was een gigantisch document met ideeën, maar ook verbeterpunten, suggesties, brainstormpunten voor de dames… Er stond vanalles in. Dat brachten we samen in een heldere presentatie die we konden geven op hun bureau, waarin we duidelijk wilden schetsen wat onze plannen zouden zijn voor Smartcube. En dat over de verschillende niveaus heen, want we zouden zowel werken aan de vindbaarheid van de website als de vindbaarheid offline, maar ook met de teksten & socials hadden (en hebben) we grote plannen. Die plannen zijn, naar goede gewoonte bij Mark & Think, verspreid over een heel jaar. We zijn geen one-night-stand, maar een langetermijnpartner.

Gelukkig Nieuwjaar!

We kregen redelijk laat op het jaar de go van An & Stephanie om te beginnen, maar we wilden toch nog op zijn minst een post voorzien om het nieuwe jaar te starten. Op 30/12 reed Arne daarom, samen met de kleine Wolf, richting Smartcube om foto’s te trekken. Het was een bitterkoude dag, maar dat hield het team niet tegen om plezier te maken. Alle attributen passeerden de revue: feesthoedjes, confetti, slingers en natuurlijk “de doos”, waaruit An & Stephanie tevoorschijn kwamen. Wolf had het heel koud, maar nadat hij een toeter had gekregen en mocht helpen met de foto’s was hij tevreden. In de Whatsappgroep achteraf werd er nog scheutig gelachen en natuurlijk konden de nieuwjaarswensen de volgende dag niet ontbreken.

– – –
Geschreven door Cédric
Copywriter bij Mark & Think

Waar het hart van vol is...

Even sparren?

Mogen we ook luisteren naar jouw dromen, ideëen, plannen en realisaties? Laat van je horen en dan plannen we een kennismakingsgesprek in!
Tot snel, Arne Dondeyne

Benieuwd naar wat we in petto hebben met dit partnership?

Volg zeker de socials, want je zal nog wat meemaken! smartcube.be/