"Er was eens...

… een bankdirecteur op een mountainbike” klinkt als het begin van een hele flauwe mop; eentje met “geld als slijk” als pointe. Die bankdirecteur op een mountainbike is daarentegen wel écht gebeurd. Van Suzy kan je alvast niet zeggen dat ze de stereotype bankdirecteur is!

Het saaie bankwezen

Suzy klopte bij Arne aan, op zoek naar een manier om haar klanten te informeren, zonder saai te zijn. Dat stelt op zichzelf al een probleem, want het bankwezen is, volgens Arne althans, “super saai”. Veel mensen zullen die mening volgen. De challenge was met andere woorden tweevoudig; ten eerste moest de website van Suzy gevonden worden en daarna moest de website de aandacht op zulk een manier trekken (en vasthouden) dat de lezer geïnteresseerd bleef.

Sleutelmomenten

Zo kwamen ze bij de “sleutelmomenten” van het leven als leidraad doorheen de website. Visueel stelde dat meteen voor wat verzekeringen echt is; mensen bijstaan op de mooie, maar ook op de moeilijke momenten van het leven. De verzekeringen zijn er wanneer je je eerste auto koopt, wanneer je een gezin sticht en een plaats vindt om met dat gezin een leven te starten. Maar ze zijn er ook wanneer dat gezin afscheid moet nemen van iemand. Achter die verschillende visuele sleutelmomenten, zat een heleboel tekst, waar duidelijk uitgelegd werd wat Suzy kon betekenen voor haar klanten. Die tekst zorgde er op haar beurt voor dat de website gevonden werd op deze relevante zoekwoorden.

Niet alles hoeft geld te kosten

Geluk wilde dat ze klaar waren met de website enkele weken voor het weekend van de Superprestige Veldcross. Naast Bloemencorso, is de Superprestige hét evenement van het jaar in Loenhout. Het filmpje dat Suzy en het team van Arne die voormiddag samen hebben opgenomen, met de jogging op de mountainbike, heeft geen euro meer gekost, maar maakte veel verschil in de marketingcampagne die ze daarna gevoerd hebben. Suzy kon haar eigenheid in dat filmpje brengen door audio in te spreken en de tickets die je kon winnen voor de Superprestige hielpen ook, natuurlijk.

De huisstijl die ontworpen werd, heeft ook geleid tot het maken van presentatiemapjes, visitekaartjes en banners. Ondertussen is er een nieuw kantoor en ook daar lopen de diensten door. Zoals we al zeiden op de homepage, Mark & Think is geen one-night-stand.

– – –
Geschreven door Cédric
Copywriter bij Mark & Think

 
Het saaie bankwezen

Even sparren?

Mogen we ook luisteren naar jouw dromen, ideëen, plannen en realisaties? Laat van je horen en dan plannen we een kennismakingsgesprek in!
Tot snel, Arne Dondeyne

Kantoor philpsen

Suzy en haar kantoor vind je in Loenhout en uiteraard snel via www.kantoorphilipsen.be.