Rebalance 21

Al 14 jaar klant. Ik moest even slikken toen Arne me dat zei, maar aangezien de meeste van de klanten van Mark & Think echte langetermijnklanten zijn, verschiet ik er niet meer van. Toch, 14 jaar, dat is een lange tijd. Nicole Sapoin is kapster en Arne is al hofleverancier van haar website sinds zijn eerste prille jaren als webdesigner. Destijds was het nog Kapsalon Ha(a)rmonie, maar de afgelopen jaren is dat veranderd naar een nieuw concept.

Rebranding en re- rebranding naar rebalance

Arne ging naar Nicole op een zonnige dag en met een koffie in de hand (dat is ‘het merk’ van Mark & Think) vertelde Nicole over de plannen die ze had voor haar kapsalon. Een hele rebranding, een nieuw concept, maar nog dezelfde kwalitatieve behandelingen. Nicole was cursussen aan het volgen, ideeën aan het opdoen en zat vol enthousiasme over het nieuwe concept dat ze, op dat moment, ‘Amazing 21’ wilde dopen. Een uurtje of twee later, ging Arne naar huis, rugzak vol ideeën en goesting om er mee aan de slag te gaan. Het zat Arne nog niet helemaal lekker, want de naam/stijl van Amazing 21 matchten in zijn ogen niet helemaal met Nicole. Nu, hij ging er toch mee aan de slag en de eerste versie van de website stond klaar om gepresenteerd te worden. Amazing 21 kreeg vorm op de website met zwart design, goudkleuren en een beetje glitter. Alvorens hij echter gepresenteerd kon worden, zei Nicole dat ze verder had nagedacht over de naam en dat ze het toch anders zou gaan aanpakken. Het werd ‘Rebalance 21’ en de puzzelstukjes vielen opeens in elkaar voor Arne.

Ha(a)rmonie in look & feel

Die naamsverandering betekende natuurlijk wel dat de look & feel die gecreëerd werd voor de website niet meer helemaal overeenkwam met de rebranding. Arne beschouwde Nicole ook als een doorstarter, die hij op de juiste manier opnieuw wilde online lanceren. Het was zijn taak om haar in alles te voorzien: logo, huisstijl, website en teksten. Hij ging dus nauwgezet op zoek naar de juiste look & feel in al die verschillende aspecten, zodat er een perfecte harmonie zou ontstaan.

Toen de eerste foto’s uit de vernieuwde zaak kwamen, werd heel snel duidelijk dat die harmonie zou ontstaan. We kunnen zelfs zo ver gaan om te zeggen dat wanneer je de website openklikt, of wanneer je het pand binnenstapt, je bijna exact hetzelfde gevoel krijgt. Dat is iets waar een webdesigner van houdt en ook voor klanten is dit erg belangrijk. Als we stijlbreuken tussen beide kunnen vermijden, dan kiezen we daarvoor. Uiteraard.

De digitale wereld voorbij

We zouden ons niet zijn als we niet op alle vlakken een meerwaarde zouden willen betekenen. Hoewel de digitale wereld voor Mark & Think geen geheim meer heeft, zijn we van meer markten thuis. Als je nu door Oud-Turnhout zou rijden, dan zou je bijna onmiddellijk zien waar we nog onze stempel hebben gedrukt. Midden in het centrum is er een ongelooflijk mooie eyecatcher, namelijk de borden van Rebalance21 en het bord van haar Barber’s Cave (gelegen in de kelder van het pand van Nicole). Dat zijn metalen lichtbakken, die we op maat hebben laten maken en de gevel echt af maken. De makers van die bakken hebben al vaker projecten gedaan voor Arne en leveren telkens hoogkwalitatief werk af, denk maar aan de letters op de gevel van AutoNoord en Toast in Hoogstraten.

Kortom, een prachtig project met twee erg tevreden partijen. Klaar voor de komende 14 jaar samen! “Arne, is het tegen dan dat je je rollator nodig hebt?” 😉

– – –
Geschreven door Cédric
Copywriter bij Mark & Think

Samen geschiedenis schrijven

Even sparren?

Mogen we ook luisteren naar jouw dromen, ideëen, plannen en realisaties? Laat van je horen en dan plannen we een kennismakingsgesprek in!
Tot snel, Arne Dondeyne

Op zoek naar een kapper?