Ondersteboven en onder de indruk van de ondertiteld

Oftewel, hoe een geniale naam ruimte maakt voor veel woordgrapjes.

Onderweg
Mie en Peter kwamen bij ons aan met een hulpvraag en het traject dat volgde was er eentje dat we voor geen goud hadden willen missen. Ondernemers die onderweg zijn naar een toekomst die perfect aansluit bij wat ze willen doen, daar wilden we heel graag deel van uitmaken. Benieuwd naar hun traject? Lees maar even verder!

Onder de indruk

Toen Mie en Peter vertelden wat ze van plan waren, waren Arne en ik meteen onder de indruk. Er zit zoveel passie, zoveel ervaring en zoveel goesting in die mensen. Schitterend! Wat waren ze van plan? Mie en Peter zijn allebei coaches en hebben hun eigen expertisevelden. Mie geeft al jaren loopbaanbegeleiding, Peter geeft al jaren les in verzekeringen en samen helpen ze bedrijven naar nieuwe niveaus. Nu willen ze die opgebouwde expertise in een nieuwe onderneming stoppen en zowel professionals als bedrijven helpen bij het vinden van hun waarden, hun visie, hun drive en hun passie. Dat is niet alleen een hele mond vol, het is ook een hele klus om dit concept in een marketingjasje te gieten. We kregen carte blanche en een heleboel vertrouwen. Exact hoe we het willen!

Onder woorden brengen

Omdat we zo vroeg in het proces betrokken waren, konden we ook een echte meerwaarde betekenen voor Mie & Peter in het bedenken van hun concept. Ze kwamen bij ons met een idee, maar konden het nog niet volledig onder woorden brengen. Het was een diamant van een idee, maar hij had hier en daar nog wat polijsting nodig. Door de manier waarop onze meetings daarna georganiseerd werden, doorheen verschillende brainstorms, interviews, challenges en opdrachten, werd het concept doorheen de maanden steeds meer helder. Het was een genot om elke meeting opnieuw te zien hoe ver onze twee coaches weer gekomen waren. Hun eigen concept steeds duidelijker, zag je ze ook zodanig opleven, dat je niet anders kan dan enthousiast worden. De avonden in de tuinbureau gingen dan ook gepaard met blij gekeuvel, koffietjes en water drinken en vooral, veel goesting om het concept tot een goed einde (voor hun: het begin) te brengen. Hoe slecht het weer buiten ook was, en dat was het, de zon scheen binnen voortdurend.

Onderbouwd

Gedurende die tijd waren wij natuurlijk ook aan zet. We gingen na de eerste meeting op zoek naar een geschikte naam. Uniek, duidelijk, Vlaams, samenvattend en laagdrempelig. Tja, begin er maar aan, hè! Het voltallige team bedacht namen voor het geweldige concept en samen kwamen we op een twintigtal kanshebbers. Uiteraard hadden we zelf onze favorieten, maar Arne en ik bedachten een manier waarop we onze eigen bias konden uitschakelen. De tuinbureau deed hier perfect haar werk, want we stelden de namen voor door ze op te schrijven (visueel is ook belangrijk!) en vroegen aan Mie en Peter om ze te rangschikken volgens hun voorkeur. Die meeting hebben we het maar liefst 3 uur gehad over de naam en toen Mie en Peter buiten stapten waren ze eigenlijk volledig overtuigd. Za-lig gevoel. Ondertiteld. Die naam heeft ook de rest van het concept ingekleurd, want de naam werd de rode draad doorheen de communicatie, het aanbod en de structuur waarop alles gebouwd is.

Daarnaast spraken we alle ervaring aan die we hadden om hun website te bouwen, hun teksten te schrijven, de huisstijl van hun socials mee vorm te geven en hun communicatie te ondersteunen. Niet in het minst de podcastserie die ze zullen opnemen. Het was dan ook heel fijn dat ze zichtbaar geëmotioneerd waren toen ze voor het eerst de website, de branding en het logo zagen. “Exact zoals we het in gedachten hadden”. Het is altijd fijn als je die vertaling weet te maken.

Ondersteboven

Aha, en toen waren we ondersteboven. Om enerzijds authentiek fotomateriaal te hebben voor de website en anderzijds het concept officieel de wereld in te sturen, organiseerden we samen met Mie & Peter een lancering. Zo konden ze aan vrienden, familie en sympathisanten hun concept uitleggen, kon Jolien heel bruikbare foto’s nemen en konden ze voor het eerst hun nieuwe naam droppen en kijken wat de reacties waren. Die lancering was een een echt succes. Mie & Peter zijn geboren sprekers en maakten de avond leerrijk, intrigerend, spannend en wisten de juiste accenten te leggen. De foto’s die we trokken, geven echt de finishing touch voor de website. Een heerlijke lanceringsavond, een fijne organisatie en gewoon een erg bruikbare avond. Wat kan een mens nog meer willen (een meeting met geen wespen bijvoorbeeld, maar dat is misschien wat te veel willen… @ Mie, niet meer lachen met mijn fobie, a.u.b.! 😉 )

– – –
Geschreven door Cédric
Copywriter bij Mark & Think

Onder de indruk van ondertiteld

Even sparren?

Mogen we ook luisteren naar jouw dromen, ideëen, plannen en realisaties? Laat van je horen en dan plannen we een kennismakingsgesprek in!
Tot snel, Arne Dondeyne

Benieuwd?

Ook enthousiast over Mie en Peter. Ontdek hen op www.ondertiteld.be.