Jaah jewels

Een starter over de vloer krijgen, is één van de favoriete bezigheden van Arne en zijn team. Als die starters dan ook nog eens oud-leerlingen zijn, dan ontstaat er een bijzondere samenwerking, geënt op het verleden en met het oog op de toekomst.

"Mijnheer Dondeyne"

In een ver verleden gaf Arne nog les in Hoogstraten aan Hanne en de naam “Meneer Dondeyne” zal hem dus nog een tijdje bijblijven. Ook wanneer oud-leerlingen hem tegenkomen, is het ook eerst “Meneer Dondeyne” en niet Arne. Ook Hanne moest even wennen aan ‘Arne’. Hanne startte met juwelen maken tijdens de lockdown en wilde die ook verkopen.

Echte starter

Hanne begon dus echt van nul. Geen probleem voor het team, want dat vinden ze juist leuk. Zo kan Arne ook zijn expertise opnieuw doorgeven en mensen bijstaan bij hun zoektocht naar het ondernemend leven. Hanne werd tevens de jongste klant ooit voor Mark & Think toen ze het wat professioneler wilde aanpakken, een btw-nummer aanvroeg en bij Arne aanklopte om mee na te denken over een webshop.

Coachingtraject

Het team besloot er een coachingstraject van te maken, met als eerste onderwerp het opzetten van een webshop. Daar zijn onder meer de verschillen besproken tussen een bestaand webshop-systeem, waar je als bedrijf mee in kan stappen, zoals Shopify. Uiteraard kan je ook een ander traject bewandelen en een hele eigen custom webshop creëren. Vaak een duurdere optie, maar je kan er wel volledig je eigen ding mee doen. Arne besliste hierna te investeren in ‘jong geweld’. Door haar te coachen en op voorwaarde dat zij het bulk van het werk voor haar rekening zou nemen, kon het kostenplaatje wat gereduceerd worden. Dat wil zeggen dat zij alle foto’s zou trekken, de content zou maken en de lay-out mee verzorgde, terwijl het team alles zou regelen van web en SEO. Natuurlijk werden ook haar teksten nagelezen. Een cadeautje van de zaak.

 

Plantrekkerij

“Soms is ondernemen plantrekkerij”, zei Arne en hij verwees naar zijn fotobox die nu al een tijdje bij Hanne staat. Door die fotobox te gebruiken, komt Hanne aan heel fijne foto’s voor haar promotiemateriaal en heeft ze geen grote investering hoeven doen. Dat geld kunnen we dan weer juist inzetten binnen haar doelen: online komen! Door ervaringen te delen, kwamen ze tot een heel mooi resultaat en bleven ze binnen een bepaald budget. “We kunnen met elk budget werken, maar elk budget stelt zijn eigen beperkingen & grenzen. Soms moet je dan iets creatiever omspringen met de oplossingen die je kan aanbieden.”

– – –
Geschreven door Cédric
Copywriter bij Mark & Think

'T kakkennest

Even sparren?

Mogen we ook luisteren naar jouw dromen, ideëen, plannen en realisaties? Laat van je horen en dan plannen we een kennismakingsgesprek in!
Tot snel, Arne Dondeyne

Help haar groeien