Toast Hoogstraten - Kathy & Rogier

Een andere mijlpaal voor Arne kwam er in het verhaal van Tøast, waar hij voor het eerst pro-actief iemand aansprak om hen te ondersteunen in hun digitaal verhaal. Dit verhaal gaat, en dit is een rode draad doorheen alle cases die ik van Arne heb gehoord, verder dan de vraag die hem gesteld werd. Iedereen heeft een knopje in zijn hoofd dat het werk even kan afzetten om te relaxen, maar Arne lijkt dat knopje niet te hebben. Hij blijft in zijn hoofd werken aan nieuwe ideeën en Tøast is daarvan een tekenend voorbeeld.

 

Proactivity is key to productivity

Hoewel Arne sinds 2008 officieel bezig was als webdesigner, heeft hij in al die tijd nog geen euro uitgegeven aan reclame. Hij moest zelfs nooit echt pro-actief zijn, maar toen hij hoorde dat Kathy zou stoppen met Het Eglantierken in Hoogstraten en ze een nieuwe concept zou starten, kon hij het toch niet laten om haar te contacteren. Een week hoorde hij niks van Kathy, maar toen belde ze opeens om samen te zitten.

 

Nog een mijlpaal

Toen Arne er op een voormiddag naartoe ging, stond het hele pand grandioos overhoop. Ze waren nog volop bezig met de afbraak van Het Eglantierken, maar ze zetten zich samen aan een tafel en dronken hopen koffie terwijl Kathy en haar partner, Rogier, het concept van de nieuwe zaak Tøast aan Arne voorstelden. Nog altijd krijgt Arne energie van die zaak, omdat hij zo enthousiast werd toen hij het voor het eerst hoorde.

De concrete vraag die Arne kreeg was om de website te bouwen en te kijken met welk systeem ze konden werken om klanten boekingen te laten doen voor zowel het ontbijt & lunch gedeelte als de B&B. De mijlpaal die volgde, was dat Kathy en Rogier de eerste klanten waren voor Arne die het eerste design van de website helemaal niet konden smaken. Dat was deels te verklaren door zijn ongeduld. Van zodra hij de definitieve huisstijl in handen had, volgde de website als een fluitje van een cent!

 

De offerte voorbij

De zin bij Arne was groter dan wat hij op dat moment kon doen volgens de offerte, dus begon er een idee te dagen om de veranderingen al wat te triggeren en al een netwerk op te bouwen vooraleer de zaak zelfs gestart was. Zo ontstond de website www.heteglantierkenwordttoast.be. Hierop verschenen blogposts, nieuwsbrieven en andere nieuwigheden om het publiek al zo veel mogelijk warm te maken voor de opening. Tijdens die periode kwam Arne veel over de vloer bij Toast. Zoveel dat hij er op een bepaald moment eigenlijk zijn bureau had, waar het echte leven vorderde samen met het digitale verhaal dat Arne schreef.

 

Op de website staan filmpjes van de kamers ter vervanging van foto’s, om de gasten nog meer een idee te geven waar ze zullen logeren. Het team ging nog verder, wanneer ze beslisten om de toekomstige klanten van Tøast kennis te laten maken met Hoogstraten. Kathy werd voor de camera gegooid en liet op de bakfiets zien wat Hoogstraten eigenlijk is. Die shoot heeft 5 dagen geduurd om alle facetten van Hoogstraten te laten zien; sportief, culinair, natuur … Zulk een tof project heeft natuurlijk een langere levensduur, want elke klant die vandaag bij Tøast een overnachting boekt, krijgt een mail met al die informatie bijgevoegd.

Het waren fantastische opnamedagen onder een stralende zon. Ze lieten Kathy op de cablebaan van Good Life Cablepark in Hoogstraten, proefden samen wijn in het wijndomein Hoogstraten, stonden boven op de Sint-Katharinakerk, gingen picknicken aan de Mark, dronken trappist in de Zevenster ‘Bij de Paters’ …

Zo zie je maar wat met “goesting” werken kan doen voor een project.

– – –
Geschreven door Cédric
Copywriter bij Mark & Think

Proactivity is key to productivity

Even sparren?

Mogen we ook luisteren naar jouw dromen, ideëen, plannen en realisaties? Laat van je horen en dan plannen we een kennismakingsgesprek in!
Tot snel, Arne Dondeyne

Toast bezoeken?